måndag 30 augusti 2010

Måndags Snurr

Hur många stickningar o virkningar finns i mina gömmor just nu?
Två-tre styckna på ett ungefär. Jag är GRYMT sugen på att starta en tröjstickning. Har tre olika garner och mönster hur jag vill göra. Men snart, inte riktigt än. Först vill jag bli klar med något av de jag gör nu!
Plus att jag ska starta en jättesuperlånga-strumpor-stickning som en kompis så gärna vill ha! "Kan du göra?" Oh ja, svarade jag. Behöver bara lite mått så fixar jag resten.


Här är ännu en stickning jag håller på med. Dubbelstickning. Jag stickar då bak och framsida samtidigt så den blir helt vändbar. Det är ett mönster på en snöflinga som jag gjorde mönster till förut, gjorde halvvantar då.
Denna gång ska det bli muddar!
Jag använder Drops Delight, två olika melerade garner och denna blir då lila och grå verkar det som. Garnerna syns under och bredvid. Rekommenderar inte att använda det garnet till dubbelstickning för garnet har en förmåga att gå sönder när man har vridit garnen runt varandra tillräckligt många gånger.
En timmes promenad blev det ikväll! Snacka om att känna sig duktig. Då kan man glatt sitta och sticka en stund efter det... Hmm.. Är det bara jag eller har jag blivit vuxen någonstans mellan då och nu?

1 kommentar:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails