söndag 19 juni 2011

Bolero del 3

Här kommer en fortsättning på hur
min SpetsBolero utvecklar sig! 

Jag stickade klart ärmarna upp till ärmhåla, för ett tag sedan.
Nu har jag tagit kort på dem!
De är 23 cm långa, de räcker ner till armbågarna ungefär. Det är min plan för ärmar, hittills, jag ska sedan göra en raglan.

Här har jag börjat på kroppsstycket, jag har en bred mudd och sen påbörjat hålstickningen där ovanför, med fler maskor på just den delen. Det känns bra! Det tar tid att göra ett enda varv, men sakta men säkert så går det framåt!

Dubbel mosstickning på mudd och sidorna med hål för knappar! Det är lite svårt att se hålen i sidan, de är rätt små.

Små, små vackra mönster! Jag är nöjd så här långt.

Jag gör ju hela Boleron utefter mitt eget huvud.
Det är bara hålmönstret som jag har hittat i min bibel Bonniers Stora Bok Om Stickning.
Just nu ska jag bara sticka samma antal maskor (som det är på hålmönstret alltså) i totalt ca 20 cm fram till ärmhål.
Det ska bli spännande när jag har stickat fram tills dess, för då ska jag kombinera kroppsstycket och ärmarna. Hur jag ska lösa raglan samtidigt som som jag gör denna mönsterstickning, ja, det får jag se hur det blir!

Tidigare inlägg om samma plagg:
Del 1 - jag kan ju faktiskt sticka i spets.
Del 2 - sommarstickningen
Del 3 - detta inlägg - ärmar klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails