söndag 12 juni 2011

Insnöad på tröjor

Oj vad helgen har gått i rasande fart! Jag har bakat precis hela helgen, ja, man måste stå i för att hinna till den stora dagen. Födelsedagen alltså.
Mindre stickat, mera bakat. Bullar o kakor!
Bilden är från baket förra sommaren.


Jag hittade åt en ny webshop som verkar mycket lovande med mer ekologiska garner och sånt. Textera heter stället, och nu när jag skrivit upp det kommer jag kanske ihåg det också!

Jag ska dock inte köpa mer garn, jag bara samlar på mig massor med storstilade planer, sen går det två år och det ligger fortfarande för man kommer på nya planer.

Så jag har tänkt att göra bruk
av några planer under året,

sånt som jag redan vill göra och har garn till!
Påminn mig om det under året! :-)
Här är några exempel på garner/mönster jag tänkt göra:



Idéer från 2009



Garn Iceland.
Tanken är att göra en tröja nästan som mönstret/tröjan på bilden.
Några småförändringar bara. Jag ska ha svart i grunden och antingen grönt eller blått som bryter av.


Idéer från 2011

Garn Margaree av FleeceArtist
Tänkt att bli någon form av utsvängd tröja...
Svårt förklara hur min tanke är för tanken är inte klar än.



Garn Himalaya
Tänkt att kanske bli en Bolero eller kortärmad tröja.
Bearbetar idéen än.


Garn Gedifra.
Tänkt att bli en stickad huvtröja med flätor.

Jag har snöat in mig ordentligt på tröjor, jag veeet!
Men det är ju så himla kul!
Jag har igång två st tröjor så innan de är klara ska jag inte starta på nån fler! Med alla dessa tröj-projekt så har jag väl att göra ett bra tag framöver.

Jag stickar ju på min jättestora gröna filt också, bör tilläggas. När den blir klar, ja, det vet ingen.


Tillslut, måste verkligen tips om en riktigt häftig stickad frack!! Den måste bara ses!

4 kommentarer:

  1. Tack ! ja du halvvantarna är mina favvisar,dom sitter så bra på.
    Mycke fint garn du har,konstigt,man köper till ett projekt,men det kan bli nått helt annat av det iaf ;)

    Nu ere sommarlov i hela 79 dag. Vi kommer att flytta från Hammerdal t Häggenås,kul men gruvsamt,man samlar ju på sej en hel del saker,men nu ska det rensas..hahaha!

    SvaraRadera
  2. Härliga planer det där, blir roligt och se dina färdiga tröjor sedan. =)

    SvaraRadera
  3. Har också bakat bullar i helgen :)

    SvaraRadera
  4. Christel Seyfarth hade en sådan frack i sin butik se min blogg

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/2011/06/03/5516831-christel-seyfarth-fano/

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails