torsdag 9 juni 2011

I mina tankar

Jag kanske har gått o blitt tokig,
men jag har beställt garn från USA.
Anledningen? Jo för att jag har ett garn hemma jag såå gärna vill göra en tröja av, med luva, och då kommer det inte att räcka.

Detta är en av alla garner jag tänkt ska bli tröja en dag, i från början visste jag inte vad jag skulle göra bara att jag fullkomligt *älskar* garnet! Sen kom jag på det, och då hade garnaffären inte något mer av det garnet då det var ett tillfälligt parti. Det är så fint o grönt!
Snacka om otur, i vår västerländska värld får tilläggas. Sen dess har jag spanat o spanat efter det på internet och stickbutiker o överallt.


Så hittade jag exakt samma garn, fast en brun nyans i en webshop i USA. Jag tänkte nån vecka, eller liknande, sen slog jag till. Det är på väg hem till mig i detta nu, vi får se hur lång tid det tar! Jag vet inte om tullen vill ha skatt på det eller så, men jag skiter i det. Jag vill ha det, och det var hyfsat billigt får tilläggas.

Funderar fortfarande om jag är tokig. Hur besatt är man om man spanar efter ett specifikt garn som man verkligen vill ha i typ ett halvår, istället för att tänka om och göra ett annat mönster.
Inte för att jag tänkte starta på en tredje tröja just nu. Jag väntar nog tills de två som är igång är klara. Men man kommer ett stag närmare med rätt material.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails