söndag 20 maj 2012

Nya babymössor

Jag blev färdig med den här beställningen för några veckor sedan. Ibland tar det ett tag innan bilderna kommer hit till hemsidan & till galleriet, men nu ska jag visa dem alla!


Det är 9 mössor i olika mönster och garn. 



1. Vi börjar med en virkad ljusblå mössa med ett fint luftigt mönster och öronlappar. Denna är gjord i akryl. Den var jätterolig att göra, den blev så söt!



2. Virkad beige mössa med öronlappar och lång topp. Den är virkad i ett tätt mönster. Garnet är 50% bomull, 50% akryl. En lite mer stabil mössa.



3. Naturvit stickad mössa med lång smal tofs. Ganska enkel (men snygg) struktur på mössan. 100% akryl.



4. En brun stickad mössa med liten tofs längst upp och upprullade kanter. Söt! Garnet är en ull- och akrylblandning.



5. Här kommer en grå virkad mössa med öronlappar och en kort topp längst upp. Garnet är en ull- och akrylblandning.



6. En mellangrå liten virkad keps. Den är virkad i mönster och har ett extra "band" fram som är fastsatt med knappar på sidorna. 100% akryl.



7. En baby-hängmössa. Det är väl inte varje dag man ser det! Den är stickad i mönsterstickning och lite hål-stickning i början (som en kul detalj). En beige mössa, i 50% bomull, 50% akryl.



8. En naturvit virkad mössa i strukturgarn. Den är virkad i ett lite tätare mönster. Det blev fint med öronlappar på den sortens mössa! Det är 100% bomull.




9. Den här lilla mössan är en favorit i repris. Jag har stickat den förut och detta är min tredje gång! Fast också den andra gången som den fick en kort topp. Den blir jättesöt på bäbisar, fluffig och fin i naturfärger. Mössan är i ull, den virkade kanten akryl.


Min tanke när jag får en sån här beställning är att jag ska göra mössorna i olika garner och olika mönster så att det blir lite variation. Så det blir olika strukturer i mössorna och olika känsla i dem. På det viset finns lite att välja mellan när man ska ha mössorna till rekvisita.

Jag gör dem ju från idé eller ibland från bilder vad kunden vill ha på ett ungefär. Sen gillar jag att sätta min egen prägel på det. Det är superroligt att göra babymössor, man kan ju variera det så mycket beroende på vad kunden vill ha. Det är verkligen kreativt! Det är lagom stort att pyssla med också.

Se fler/alla babymössor här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails