torsdag 3 maj 2012

Planer inför sommarn


Nånting nytt påbörjat, jajamän!

Bomull, sommar, det passar ihop. Jag har en plan, en idé! Har haft den här sommartröjan i mitt huvud rätt så länge. Det är alltså en sommartröja det ska bli! Första varven är gjorda och det känns himla bra. Jag vet exakt hur jag ska göra i ca 5 cm, sen får vi se hur jag ska gå vidare.



Jag gjorde ett långt prov först, ville se lite hur garnet ter sig med olika mönster. Sen bestämde jag mig för ett av mönsterna till första delen på mudd och sen slätstickning. Så blir det.

Säg när kan jag hålla mig från att göra tröjor! Det är ju faktiskt nästan 2 månader sist jag pysslade med en tröja (och den är himla skön).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails