onsdag 5 november 2014

Sofias tomteluvor

Här är två tomteluvor som jag stickade förra veckan. 
Det röda garnet är Duo från Järbo och det gråa är Luxurious Wolly Merino från Sublime.

Tomteluva med grå kant

Jag börjar sticka från toppen och ökar 2 maskor /3 varv. Det ger en lagom smal tomteluva, ökar man för mycket ser det ju inte ut som en tomteluva alls. Det är bra att komma ihåg för mig själv, tänker jag, när jag ska göra nån fler tomteluva i framtiden.

De ser kanske helt likadana ut, storleksmässigt, men de de är lite olika stora!

Tomteluvor till barn
Det är barnstorlekar på luvorna. Jag ska göra några fler innan jag är klar. 
För alla som ska fota sina barn inför julen kan göra det hos Sofia på Öland i fina luvor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails