onsdag 19 november 2014

Som vanligt annorlunda

Ibland tar det tid. Dessa sockor som jag stickade till mannen har legat klara men ej fästa under nån månad eller så.

Jag har gjort orange sockar i Fabel förut som han gillar skarpt. Men hälarna var för stora. Så han ville ha samma sorts sockar med mindre hälar.
Då testade jag att göra hälar med korta varv, bara för skoj o se hur det blir. Jag har gjort ett par långa strumpor med korta varv enligt mönster förut,  men inte på frihand. I Fabel-garnet blev det hål i sidorna på de korta varven. Det blev det inte förra gången men olika garner beter sig på olika sätt. Så blev det i vilket fall! Ett par enkla o ytterst vanliga sockar i ett vanligt sockgarn med en annorlunda häl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails