söndag 27 december 2015

En minifilt i bomull

Jag har under hösten virkat på en liten filt som lillan kan leka med - till dockor och nallar och vad hon hittar på. Jag har använt mig av ett restgarn som jag haft liggandes i flera år. Det heter Korall och kommer från Järbo Garn. Bomull. Det var längesen det togs ur sortimentet så jag fick klara mig på vad jag hade! Och det var ett nystan babyblå, ett nystan äppelgrönt, ett nystan rosa, en snutt med vit och en ännu mindre snutt med lila.

Jag gjorde en liten filt på frihand och detta blev då resultatet. En filt i en massa färger, passande för barnlekar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst, jag är lite som en öppen bok vad gäller handarbete just nu. Det kanske kommer nåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails