torsdag 31 december 2015

Från 2015 till 2016

Från imorgon får vi lära oss att säga och skriva 2016. Tänk vad tiden flyger fram! Många har skrivit årsresumé för året som gått nu och det är alltid kul att läsa. Men det är lite svårt att skriva långa inlägg utan att (väldigt ofta) bli avbryten eller få en enorm hög med leksaker på sig. Jag ska göra ett försök.

2015 var året jag köpte en ny symaskin och det speglar ganska mycket av mina inlägg. Det har blivit mycket barnkläder och jag har lärt mig allt eftersom vad som funkar och inte. Så det är jättekul.
I övrigt har jag också stickat o virkat mycket till barn, naturligtvis. Men några grejer har jag allt gjort till mig och interiör. Jag har publicerat två gratismönster, en mössa och ljusmanchetter (min favorit i elljusstaken!) Det blev inte fler än två, men det är bra jobbat ändå med begränsad tid!

Vi har också haft en bra jul. Mycket julmat och hemmamys/lek.

Jag är ganska mycket som en öppen bok när det gäller handarbetsåret 2016. Jag har ingen aning om vad jag kommer pyssla med o det är ganska skönt. Jag tar det som det kommer. Det lär antagligen bli en del barnkläder och jag har tänkt att sy vimplar till lillans rum. Jag har tänkt att återbruka tyg i den mån jag kan, men som parfymallergiker går det bara till en viss gräns. Egna avlagda kläder utan parfymdoft funkar utmärkt att sy om!
Jag känner mig också priviligerad för jag har en fin familj och det är inte alla förunnat. Det kommer nog bli ett bra år, även om jag vet att jag kommer få kämpa vidare med mina (kroniska) sjukdomar.

Som avslutning på detta år visar jag upp en tröja jag sytt under julledigheten. Det är visst nån som gillar rosa så nu har jag sytt det första rosa plagget! Jag hittade tyget i en tygaffär under hösten.
En tröja med sprund och vit mudd. Det är fina ugglor i olika färger och knapparna har också uggle-motiv.

Här använde jag blixt när jag fotade.

Här fotade jag utan blixt, det blir skillnad! Det är dock samma tröja.

Närbild på sprundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails