tisdag 29 december 2015

Tjock härlig sjal

Före jul visade jag upp sjalen som jag stickat klart. Nu har jag också satt i lite fransar!

Mönstret är enkelt och bra, författare TantKofta. Garnet heter Indie från Sirdar. Jag har haft det liggande länge och det gick bra att sticka med! Vill man ha något snabbstickat får man ta till stora stickor och tjockt garn! Det känns kul att få något färdigt såpass snabbt, det blir det ju inte annars.

Jag funderar över om jag ska försöka få tag i ett till nystan o göra fler fransar, men jag vet inte. När man har den på sig ser det ju ändå bra ut, fast fransarna är lite glesa. Jag ska fundera lite på det. Det är jättekul att det har kommit lite snö äntligen! Det livar upp och framför allt har vi en liten som gillar snön!

Ha en god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails