fredag 25 december 2015

Julkläder

Jag ska visa julklänningen som lillan hade på sig igår! Jag hittade det här fina jultyget på andrahandssortering under hösten. Så det blev billigt. Jag brukar köpa jersey- tyger men detta var ett stickat tyg. Jag tyckte det var så sött med renar o snöflingor!

Här kommer klänningen jag sytt av tyget. Jag har också använt rött mudd-tyg. Jag sydde klänningen i höstas o då var den för stor för lillan. Men jag hoppades att den skulle passa bättre nu i december och det gjorde den!


Nu till en tröja jag har sytt i samma tyg - det är alltså inte samma plagg som ovan, men det är samma tyg. Jag har provat att sy en sprund i tröjan och det gick faktiskt bättre än väntat. Jag kollade in här hur man gjorde, en väldigt bra instruktion. Annars är mönstret, likaså klänningsmönstret, från ottobre design. Årets julkort blev taget i den här tröjan.

Närbild på sprundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails