söndag 8 november 2009

Grön babyfilt

I brist på bäbis för bildtagning av babyfilt
så for golv fungera bra. Jag hoppas ni överlever! ;-)

En till babyfilt har blivit stickad, detta var mitt lilla hemliga projekt jag har pysslat med över förra helgen. Plus någon dag till.

En tok-grön filt som kan komma till användning i flera år!

Min tanke var att de som fick filten, ska kunna vika den dubbel första tiden och sen använda den helt när barnet blir större.

På nedre bilden är filten ihopvikt till fyra lager.

Garn: Snowflake det fluffiga, ca 120 g.
Storlek: ca 65/70 * 95 cm kanske. Mätte inte så noga.
Mönster: Denna gjorde jag som de flesta andra babyfiltar jag har gjort, från ena kanten och sticka "på diagonalen" och avsluta med nästa kant. Så har jag fått fram en avlång filt. Mönster hittar du här!

2 kommentarer:

  1. Den ser härligt fluffig ut, skulle gärna krypa ner under en sådan själv :-)

    Om du vill testa mormorsrutor kan jag tipsa om http://mormorsrutor.lindstromfamily.se/ där det beskrivs rätt tydligt hur man gör, men det har du säkert redan klurat ut!

    SvaraRadera
  2. Haha,den håller än... Och,inte kan man släppa den än heller... ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails