tisdag 10 november 2009

De första mormorsrutorna


Jag har läst att morgonpasset i P3 önskar sig mormorsrutor.
Det ska bli till en jättestor filt som ska auktioneras bort för välgörande ändamål!
Så då var det ju hög tid för mig att lära mig göra mormorsrutor och skicka in ett gäng. Nu har jag inte hunnit så många, men mina allra tre första mormorsrutor finns att skåda här ovan! Allt av små stumpar restgarner, då blir man av med dem! Det kommer bli fler, men inte just denna vecka.
Den mörka rutan är faktiskt inte svart utan mörkblå, det kan man inte tro från bilden!



Förra veckan var något av en turbulent vecka. Fick väldigt dåliga nyheter. Kanske berättar vad det handlar om så småningom. Så ibland behöver man bara sitta och tänka och inte göra någonting. Denna veckan får jag göra nya tag igen, hoppas jag. Ibland är livet lite svårare.

4 kommentarer:

  1. ja jag ska oxå lämna in nån ruta till dem !!dina vart jättefina!!kram kram =)

    SvaraRadera
  2. Snygga rutor ! vilken härlig "tok"-grön färg på filten....skratt!

    Det är väl bra att du får jobba lite,så du kan "köpa mer garn"..ler!

    Skickar dej varma kramar från Jämtland,och en förhoppning om att de dåliga nyheterna ska ordna sej,vad det nu än är !


    Kramelikramen!

    SvaraRadera
  3. Hejsan i höstmörkret! Jag vet att du är förtjust i garnsorten Unique... Ville bara tipsa dig om att det finns ute i auktion hos Nickan02, en melerad färg, en cerise och grön.

    Måste oxå passa på att säga, att du gör suveränt fina skapelser! Helt bedårande! Jag blir full med inspiration!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Har införskaffat massor, mängder med garn i alla möjliga storlekar (det galnaste är 700g på "storkon", supertunn tråd) och jag vet inte riktigt än vad jag ska göra med allt men Tradera har hjälpt mig med en massa mönster och nu behöver jag "bara" hitta ett mönster att börja med nu när jag snart är klar med min fjärde sjal i halva mormorsrutor :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails