torsdag 12 november 2009

Mössa med Döskalle-motiv



Den här skapelsen blev klar igårkväll.
En dubbelstickad mössa i svart och yamaha-blått
med döskallemönster!

Mönstret och motivet är mitt eget.
Garn: Deco
Stickor: nr 4½.

Det jag har kvar är att fästa ett av mina band på mössan, så kan jag skicka den sen.

Tyvärr fick min kamera stora knäppen idag med, och tog bara jättesuddiga bilder (förutom det ovanför). Jag ville visa "insidan" av mössan också, blå bakgrund med svart döskalle!
Men batteriet dog efter ett antal suddiga dåliga kort och vägrar att ladda.

Nåväl, jag får försöka igen om någon dag och lägga in då.


*2009-11-14* Fler bilder idag:
till min förvåning har kameran laddat klart under 2 dagar
Äntligen en bild på samtliga sidor av mössan!
Lika snygg på båda sidor.


Bild uppifrån.

Jag ska direkt hoppa på nästa beställning på mössa, och det blir katter denna gång.

2 kommentarer:

  1. så jäkla snygg den blev !!!!!!!!
    tror det får bli en julklapp av denna.
    Måste spida med handuken nu då........skratt!

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. SKITSNYYYYYYYYYGGG!!! YEAH!! Så Fin!!=)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails