onsdag 18 november 2009

Mössa med motiv: "I heart cats"

Nu kommer den äntligen, mössan jag har jobbat på i ca en vecka.

Mössan har motiv på katter, och det motivet har jag skapat.
Mössan är dubbelstickad, vilket betyder att man kan vända den ut och in och då får man de alternerande färgerna på andra sidan.
Det syns på bilden här ovanför.
Jättebra om man är less på svart och vill ha lite mer färg.

Garn: Lady och Big Verona (Järbo)
Stickor: nr 4½ (behöver alltid lite större)
Antal maskor: 160
Strl: vuxen

Vänder man på mössan 1/4 varv så får man se katterna på ett annat sätt. :)
Det tyckte jag var sött. Det är alltså fyra st katter runt om mössan.


I brist på möss-modeller så får jag vara det! Tyckte jag ville visa upp mössan så det syns bättre hur tjusig den är. ;-)

Färdig för leverans!

Gudars vad tiden går då, är det verkligen så "många" dar sen jag bloggade? Ja, uppenbarligen. En del veckor försvinner dagarna i rasande takt. Julen närmar sig och jag funderar om jag har tid att göra några fina julklappar iår? Kanske inte till "alla", kanske till nån. Vi får se!


6 kommentarer:

  1. Den är min - bara min!!!!!!!!! Jag kommer att ha Faluns snyggaste mössa..... TACK!

    SvaraRadera
  2. Jajjamensan ! snygg mössa,verkligen
    men döskalle mössan kommer att vara snyggast i Hammerdal...ler!

    Ska köpa handukar i morgon,sen är det snabbt avklarat med handuken
    Jag Lovar!

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara berätta om min första tävling i bloggen!
    Du kan vinna en rolig bok.

    http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/2009/november/min-forsta-tavling.html


    Jag ber om ursäkt om du inte vill ha sån här reklam i din blogg, då är det bara att ta bort kommentaren.

    MVH Carolina

    SvaraRadera
  4. Du är en fantastisk mössmakare!

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättesöta! :)
    Får man fråga vart du fått tag i dina tygmärken med din "loga"?
    Fin blogg har du!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails