tisdag 24 januari 2012

Den lilla röda

Ååååååh, det är ett uttryck när man som besatt stickerska bara känner att man helt enkelt  behöver det där man åååh:ar över. Detta hände häromdan. Åååååååh jag måste ha!

Jag är numera galen i tröjor och vill ju ständigt lära mig mer och nya knep och prova på nytt. Jag har gått från att kalla mig för hobby-stickare till stickar-som-besatt. Det är så jag känner mig.
(Jag är väldigt glad att sambon har en hobby som kanske gör honom lite besatt också.) Nåväl. Detta var vad jag såg:

Jag går ibland in till Ysolda för att kolla vad hon hittat på för skoj tröjor, som tröj-fantast man är. Jag tror jag har sett denna boken förut, men kanske inte varit "mogen" för den.
En hel bok om hur man lägger upp arbetet med att sticka tröjor, tips, vad man ska tänka på, hur man får det att passa perfekt, allt. Det kanske blir en andra stick-bibel?
Läs mer om innehållet här!
Tänk att designa stickmönster och ge ut  stick-böcker som jobb! Vilken dröm.

Jag bara måste ha den. I bokform. Tillfälligt slut hos adlibris... ska jag vänta eller köpa den från nån utländsk sida? Det är frågan. 
På Ysoldas sida kan man köpa den i digital form eller digital+"print". Antar att det betyder bokform? Fast digital version behöver jag inte, inte fasen sitter jag vid datorn när jag stickar och vill ha tips och idéer eller mönster. Nej, böcker det är vad jag alltid föredrar framför digitala versioner. Eller så skriver jag ut mönster som är intressanta.

Det är nog därför som Ravelry inte har fastnat för mig... även om jag har det. Krånglig sida. En sån där sida man bör gå in på hela tiden för att uppdatera sig och det är ju trevligare att sitta och sticka i soffan. Det kan gå ett bra tag ibland innan jag startar datorn.

Jag får avvakta ett litet tag o se vad som händer...

2 kommentarer:

  1. Den kanske finns hos Bokus? De har ju en hel del också.

    SvaraRadera
  2. Jodå den finns där, med "osäker tillgång". Så det är inte så säkert att de har den inne. Betydligt dyrare där också.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails