måndag 30 januari 2012

Ileana Tröja - del 3


Nu har jag stickat upp mina 500 gram och jag får ge mig ut på jakt efter mer garn som liknar detta i kvalitet och färg. Jag har runt 30 cm kvar att göra på tröjan, väldigt enkelt slut: slätstickning.
Jag har sytt klart och fäst de ställen som jag skulle sy: halsen och ärmarna och lite under ärmarna. 
Häftigt att jag klarade av alla omslag och intagningar som jag skulle! Jag har också lärt mig att maska av på ett helt nytt sätt på detta engelska mönster.

Läs mer om alla detaljer här (alla inlägg om tröjan)!

Så här såg den ut innan jag sydde/monterade till halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails