måndag 2 januari 2012

Nytt år, nya utmaningar

Vad fort det har gått, att det har blivit år 2012! God fortsättning på er alla!
Bild ovan är lånad från Wikipedia.se
 
Vad bättre att inleda årets första inlägg med en resumé över året som varit och vad som kan hända iår, för handarbetet.

Först och främst vill jag kolla framåt.
Utvecklas och lära sig mer - det är vad jag alltid strävar efter.

1. Jag vill gärna sluka alla sorters gamla och nya handarbetsmetoder, och tänkte börja iår. Jag fick en intressant sak i julklapp från kära mor iår, en beskrivning och nålar för att lära mig nålbindning. Det kommer bli riktigt spännande! Jag förstår inte beskrivningen, men mor får visa när vi ses nästa gång. Vi får se när det blir, vi har 70 mil mellan oss.

2. Fortsatt vill jag göra fler tröjor, både egna mönster och mönster från fina modeller som jag vill lära mig av. Jag vill utvecklas för att kunna göra finare och bättre mönster. Inte bara tröjor, allt möjligt som man kommer på. Hobby-Mönster-Konstruktör, det är grejen!

3. Jag har börjat prenumerera på en helt underbar stick-tidning, jag får hem första tidningen snart. Engelsk tidning, med tröjor och saker som är helt underbara!  Det är stickning upphöjt till en ny nivå där man inte behöver sy ihop sidor på tröjorna. Där kommer jag hitta mycket inspiration. Den heter Knitting Magazine, och här berättar jag om tidningen.




För att nu kolla bakåt på 2011:

Jag har skapat mönster detta år, en hel del! Kolla mönster här!

Detta året har varit tröjornas år!
Jag har gjort tröjor och liknande både till mig själv och andra. Det har varit jätteroligt varje gång! Vad sägs om min Bikupekofta i Höstfärger eller min Spetsbolero - med mönster (bild t.v)!

Det har blivit en hel del babysaker till vänner som väntar tillökning och även beställningar. Filtar, babyoverall, tröjor, mössor. Jag gjorde ett gäng mössor, med favoriter som nalle-mössan (bild t.h.). Filtar som denna färgglada skapelse!

Det här med mössor, vantar och sockar sen, de kan man aldrig göra för många! Min favorit för året är dessa gröna alpacka-silke mössor.

Dubbelstickat är lite av mitt signalement. Jag har gjort både mössa och vantar iår, bland annat dessa döskalle-mössor (bild t.v.).

Väskor är en passion, jag har inte gjort så många med tanke på hur många projekt jag har haft igång iår. Den gröna laptop-väskan (bild t.h.) är en favorit. Fler väskor jag har gjort är en stor handväska i min vanliga design i turkost och en i cerise/svart.

Jag har även sytt mer än väskor. Förvaring, påsar och liknande saker! Favvo: förvaring för imtimhygien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails