onsdag 20 april 2016

Dagens blä och bu

Jag är ledsen och lite frustrerad. Jag hade handtvättat min fina tunika och lagt den på blockning. Så häromdagen tog jag bort nålarna och såg att min fina tunika har fått rostfläckar av nålarna! Åh vad ledsen jag blev! Jag har testat att lägga den i blöt med lite lite ättika. Lite försvann då, tror jag.

Jag har testat att tvätta den i 30 grader i maskinen också. Ifall det skulle hjälpa. Då blev (enbart) det bruna garnet ihoptovat! Ännu mer blä....


Men den är fin ändå, bara sån jädra oflax just nu. Jag vill inte gå runt med prickar på tröjan dock. Jag ska aldrig mer blocka en vit stickning med nålar, den saken är helt kristallklar. 

Frågan är om jag kan få bort fläckarna nåt mer. Jag har läst på nätet att citron ska va bra för rostfläckar på kläder. Nån som testat på stickat eller blir det också fläckar av citron?

Det e lite eländigt som det är ändå, jag är hemma och kurerar mig. Så kommer den här smällen, åh vad okul det är.

Jag tröstar mig med en ny stickning sålänge, Water For Elephant Sockan, ett mönster på Ravelry som jag har sneglat på hur länge som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails