tisdag 26 april 2016

Stickar sockar

Jag har börjat sticka på Water For The Elephants Sock! Helt otroligt vackert. Jag gillar den så mycket! Väl värt varje krona som mönstret kostade.


Däremot så blir den för smal (jo, jag gjorde ett stickprov men det hjälpte tydligen inte). Jag har inte hjärta att repa upp så den här sockan blir en mindre variant i storlek 36 till min kompis dotter. Sen hoppas jag att jag orkar med att sticka ett nytt par i 41 till mig själv! Det blir ju så fint så varför inte två par. Det är lite beroendeframkallande med flerfärgsstickning.


Jag tog lite fina kort och var med i Järbo garns fotoutmaning, de två bilderna ovanför denna text var mina bidrag till utmaningen. (Kolla på instagram #fotoutmaningjarbo eller Järbo Garns blogg.)


1 kommentar:

  1. Flerfärgsstickning är bland det roligaste som finns:)

    Så snopet att den första blev så liten. Men jag gillar din taktik att sticka klart den ändå, och ge bort den, och göra nästa par till dig själv. I synnerhet som det färdiga resultatet blir så fint!

    Självrandigt sockgarn kommer bäst till sin rätt när man använder dem till flerfärgsstickade sockar, tycker jag då:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails