söndag 25 december 2016

Bing the bunny

Ett favoritbarnprogram här hemma är ett som heter Bing. Till den här julen har jag virkat en Bing! Jag passar på att skriva lite när lillan vaknar tidigt och den här mamman är för trött för annat.


Jag har virkat på frihand, mest använt material som finns hemma. Det svarta garnet är ett som legat hemma i flera år. Jag har stoppat med kuddstopp som kommer från min mormor. Så även brodyrtråden på öronen (låt mig tillägga min totala brist på talang när det kommer att brodera för hand). 

Ögon och nos är hobbyfilt (det enda jag köpt till projektet) som jag klippt ut och sytt fast. Bings t-shirt kommer från en av mina gamla T-shirtar. Hängselbyxorna är hobbyfilt (nytt) och knappen kommer hemifrån.

Jag har utgått från bilder och försökt virkat efter det. Jag har aldrig virkat en figur förut så det blev över förväntan. Lite för smal och lång, men annars så!

Jag började i början av december och virkade i ungefär 2 v. Sen var det bara kläderna kvar och då bröt förkylningen ut här hemma. Så det sista jag sydde var den 22 december och då blev den klar!



Här är en bild för att kunna jämföra med originalet. På sidan om en till Bing-julklapp som är importerad från England. (När det inte finns i  svenska handeln.) Det blev billigare än om man skulle köpa nåt annat hemma, växlingskursen kanske. Så här är de nu, en stor och en liten Bing.

1 kommentar:

  1. Så härligt kaxig Bing ser ut. Jag tittar inte på barnprogram, så jag kan inte jämföra med originalet, men din Bing ser ut att vara redo för nya äventyr:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails