lördag 31 december 2016

Gryffindor-vantar

Det sista inlägget för året kommer att handla om mina Gryffindor-inspirerade vantar!



Det var min julstickning för året! Jag fick en invigelse och såg ett par vantar i huvudet av det här garnet, underbara Merino Sock Sport från Manduzana som är en egenföretagare och färgar garn. 
Jag tror på kvalitet och såna små företag som handfärgar med kärlek! Merino Sock Sport är absolut ett favoritgarn för mig och då vantarna är stickade i ett sockgarn så kommer det att hålla länge!

Jag stickade en dubbel mudd och därefter flerfärgsstickning med ett mönster jag ritade upp. Lite modifikationer så blev det såhär! Jag kunde inte riktigt välja bakgrundsfärgen så jag ändrade bakgrundsfärgen så jag fick båda! 
Det blev tumkil på vantarna, först tog jag 24 maskor och det blev för tight. Sen la jag till några maskor och det känns lite löst. Men det är bättre än för tight.

Ja och nu har de tvättats och plantorkats, redo att användas.

Med det säger jag 
Gott Nytt År!

(Redigerad den 2 jan, för att försöka få till en mindre bild.)

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året!

    Det mönstret gillar jag! Jag har sett varianter på det, men du får din variant att se väldigt fin ut!

    Det där med att få tummen rätt är verkligen inte lätt! Det är snarare det moment som är svårast när det gäller vantstickning:)

    Ett par varma och sköna vantar är inte fel nu när det skall bli kallare ute:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen att låna mönstret, det är lätt att skriva av! :-)
      God fortsättning!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails