tisdag 27 december 2016

Urkultsväskan nr 2

För ett tag sen sydde jag en ny väska utav en enkel väska jag hittat på Urkultfestivalen. Till historien hör att min mor sagt i flera år att hon skulle vilja rita av väskan. Så när jag gjorde just det själv så kunde jag inte låta bli att sy en väska till henne i julklapp! En hemgjord julklapp är ju alltid uppskattad.


Tyget jag har använt här är ett batikfärgat tyg som jag fick för längesen. Vad passar inte bättre att det blir en Urkultsväska av tyget! Jag har bara köpt till dragkedjorna.


Till den här varianten har jag gjort en annan sorts ficka, som jag tycker blir bättre när det är ett fint mönster i tyget. Det kommer jag använda mig av mycket! 
Annars är det samma mönster. Perfekt som shoppingväska bland annat.

Min mor blev glad för väskan och jag hoppas hon får mycket användning för den.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin present!! Jag gillar hur du har tänkt kring fickorna, både när det gäller den här väskan och den förra väskan du sydde för ett tag sedan!

    Modellen är verkligen praktisk! Och batiktyget du använde passar verkligen jättebra till modellen:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails