tisdag 6 december 2016

Urkultsväskan


Det var längesen jag sydde en väska sist. Jag har nästan lagt av med det, då det tog väldigt mycket av min tid. Men nu uppstod ett behov!
Vi har en väska som vi köpte på Urkultfestivalen i min hemby för ett antal år sen. Den har hängt med i många år nu och i ett par år har den tjänat som min handväska. Den är simpel men så himla bra! Som en påse man hänger över axeln. Man får plats med allt man vill (läs: stickning). Den enda (!) nackdelen är brist på fickor.


 Jag visar en bild här på gamla väskan, den ser inte mycket ut för världen men den är så skön att hänga på sig!
För några månader sen började väskan bli sliten och gå sönder i fodret mer och mer. Det är oundvikligt (men tragiskt) - den har börjat gjort sitt. Så jag har ritat av väskan och sytt mig en helt ny. Jag gjorde den ett par cm högre, för de gånger man vill ha plats med kollegieblocket eller annat A4 tillsammans med annat som tar plats.  Framförallt så har nya väskan fler fickor, på insida och utsida.


 
Jag har en massa tyg hemma och till väskan tog ett brunt tyg med mönster, som jag har tänkt sy nåt av någon gång.  Det känns som ett riktigt väsktyg! Jag kanske är lite annorlunda när jag tar ett mönstrat "fodertyg" utanpå och ett kraftigt enfärgat tyg inuti (också den hade jag hemma). Men nej, vill man ha en mönstrad väska så ska man ha det också. Den enda kostnaden (förutom el) är två dragkedjor som jag köpt till. Allt annat material är hemifrån. Jag valde en öppningsbar dragkedja, för att jag vill kunna öppna väskan ordentligt.

Nya Urkultsväskan

Jag är Så Nöjd med väskan. Det blev över förväntan! Nu har jag en ny handväska. Lite stabilare väska, lite mer fickor och personlighet. Som den "väsknörd" jag är så måste jag ändå säga att de hemmagjorda väskorna är bäst, de är anpassade efter mina behov.
Nya väskan, öppen.
Jämförelse nya och gamla väskan. Lite taskig kvällsbild.

Dragkedjan på väskan.


PS.  Det har varit en lite intensiv period på sista tiden.  Det är bara att gilla läget och titta framåt. Vi har haft sjukdom och på det 3-års kalas för prinsessan. Till helgen ska vi på 40-års och därefter kan man börja tänka på julens klappar, bak och pyssel med barn.

1 kommentar:

  1. Den nya är jättefin!! Himla praktiskt med fickor också:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails