fredag 23 juli 2010

Sommarstickningen del 2

Den här tröjan är vad jag har pysslat med senaste tiden. Denna tröjan, som för ett tag sen var ett par korta armar och detta har nu blivit klar. Trådar att fästa, sen lite kort, sen visar jag!

Egentligen skulle jag hålla på med lite andra projekt, men i värmen blir det ju så varmt med garn. Så det blev mitt projekt i bomull nu istället, svalare än andra projekt.

För några dagar sen såg det ut som bilden ovan. Jag hade ett mönster som jag slaktade och rotade i. Det blev ett kombinerat ok, eller vad man ska säga. På bilden skulle jag bara sy ihop axelkanterna och sen ta upp 18 m på sidan av kroppsstycket mot armen och avmaska armens 18 m tillsammans med sidans upplockade maskor. Det blev för övrigt väldigt bra!

Hade väl tänkt att blogga lite mer under tiden tröjan har växt, men det har ju varit så fint väder så ni vet... Man prioriterar inte datorn då! :-)


Garn och åter garn, har kommit hem med lite nytt, helt spontant. Vet inte hur det går till! (Eller hur?) Ett väldigt vackert bomullsgarn i vitt, grönt och lila samt ett blandgarn som jag har gått och spanat på hur länge som helst. Ett paket med 10 nystan för 175, det kallar jag överkomligt!

Jag ska avslöja en sak. Jag får njuta av dagarna fram till augusti, för sen händer det grejer! Ska börja på en praktik som kanske blir till jobb, vem vet? En praktik där man är kreativ, jobbar med färg och form, jobbar med händerna, perfekt för mig! Jag är superglad att jag fick praktiken!

2 kommentarer:

  1. Superfin tröja, och grattis till praktiken.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  2. Det blir spännande att se din tröja! Hoppas också praktiken blir så bra som du hoppas!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails