torsdag 5 maj 2011

Babymössor del 2

Nu är det dags att visa flera babymössor
- detta är del 2 av 3.
Del 1 läser ni om här.
Det är en stor beställning jag har fått.

Jag har gjort mönster själv till samtliga mössor helt från grunden. Inte kollat på något mönster och gjort något liknande.
Det jag har gjort är att få se bilder på vad som är önskvärt att få, ungefär hur det ska se ut. Sen har jag skapat fram mönster utifrån önskemålen.

Mössa nr 5: är en blå mössa med
både lång tofs och öronlappar.

Garnet heter Balder (Viking) och är ett ullgarn.
Jag har gjort lite mönsterstickning, jag är väldigt nöjd med denna, den blev himla bra. Kanten längst ner är virkad.


Mössa nr 6: en mössa i naturfärger
och med lång tofs samt öronlappar.
Garnet heter Sublime. Det var jättehärligt och perfekt att sticka till baby med. Det blir lite struktur i det! Till kanten har jag virkat med lite Vinga (Järbo).


Mössa nr 7: en tokgrön härlig mössa
med två tofsar.

Jag har lite av det gamla garnet Snowflake i min samling. Ett superhärligt babygarn som tyvärr inte längre finns att få tag i. Av det har jag gjort denna mössa! Det blir en väldigt fluffig struktur på mössan. Det är ett syntetgarn.


Mössa nr 8: en enkel vit mössa med lång tofs.
Garnet är Balder (Viking) och är i mjuk ull.


Mössa nr 9: melerat lila mössa
med lång tofs och öronlappar.
Garnet är Balder (Viking), ull. Här har jag lekt lite med ribbstickning, jag fick det väldigt fint tycker jag. Virkad kant.


Mössorna ska passa spädbarn, 30-35 cm omkrets (mått enl. en handarbetsbok).

Här tänker jag inte lämna ut mina mönster till mössorna. Ibland vill man behålla saker för sig själv, men kantänka kan det inspirera till egna skapelser!

6 kommentarer:

  1. OJoj vad du har legat i!! Vilken ålder är det till? Kram o de vart jättefina!

    SvaraRadera
  2. Dom är helt gudomligt söta , dina mössor!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Riktigt söta de där mössorna!

    SvaraRadera
  4. Annelie Bondesson10 maj 2011 kl. 22:50

    Hello...
    Long time, no see... Hoppas allt är ok. Duktig du är med babymössorna. Jättefina. Har du kvar den gröna som du gjorde filten av till lillan? Är ju intr i så fall av att köpa....... ;) Hälsa guben. Kramsi...

    SvaraRadera
  5. Hej Anneli! Ja det var längesen nu. :-) Vill du e-posta mig din fundering om beställning är du snäll? Kolla på http://designkatrina.se/info.html

    SvaraRadera
  6. Ålder 0-3 månader ungefär

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails