fredag 27 maj 2011

Mera dubbelstickat


För ungefär 1½ år sedan började jag på dubbelstickade vantar som matchar min dubbelstickade drakmössa. Sen blev beställningar prioriterade o nya idéer och här är vi nu 1½ år senare. Dags att ta hand om det som blivit liggande!

Den är ju superfin, jag har hunnit med en 10-15 varv.
Ursprungs-idéen var att göra fingervantar. Efter att jag gjorde ett par dubbelstickade fingervantar ändrade jag mig för det var så jädra tidskrävande och drygt.
Men
nu har jag ändrat mig igen, då jag faktiskt inte har några fingervantar sen vi flyttade för ett år sedan. De försvann nämligen i flytten, mina kära fingervantar.
Måhända är det tidskrävande och drygt, men fingervantar ska det bli. Det är väl lagom att bli färdig med dem till hösten, så jag tänker definitivt inte skynda med dem.
Jag må nog ha flera stickningar igång så man inte blir helt tokig igen, haha!

2 kommentarer:

  1. Så himla fint det blir!! =)

    SvaraRadera
  2. Hittade hit av en slump, men ska definitivt testa på ett par dubbelstickade vantar! Aldrig sett tekniken förr, men det blir ju superfint!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails