tisdag 17 maj 2011

Prov i spetsstickning

Jag har fått lite hjälp med att förstå hur man ska sticka i spets. Så nu har jag provstickat lite i garnet som jag ska sticka spets-boleron i och det ser fint ut! :-) Jag är glad att jag har lyckats sticka lite spets!
Man lär sig alltid något nytt, och det är himla kul.
Jag testade också hur jag skulle sticka på mudden men jag har kommit fram till att det blir snyggast med moss-stickning.

Nästa steg är att börja med armarna, jag har suttit och tänkt till hur jag ska göra.
Och sen då, med kroppsstycket, ja det får komma sen.

Jag har kollat på några knappar jag har, vet inte riktigt vilken som passar bäst. Två av knapparna är riktigt små, det kanske är bäst med så fint garn? Jag vet inte!
Får nog sticka armar först, så att man ser lite mer hur det blir. Tyck gärna till om knapparna!

2 kommentarer:

  1. Nån' av de små knapparna tycker jag. Om det sen' är en ljus eller mörkare - det beror nog på hur det ser ut IRL när det är klart....

    SvaraRadera
  2. Svårt det där att bestämma sig....kanske den längst upp till höger?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails