måndag 9 maj 2011

Babymössor del 3

Här kommer sista delen på babymössor,
del 3 av 3.
Läs om del 1 och del 2.

Det är totalt 12 mössor som jag har gjort, tre i detta inlägg.


Mössa nr 10 & 11:
Nallemössor!

Dessa två mössor har jag virkat, och improviserat fram.
Jag kan absolut inte följa virk-mönster, jag är helt värdelös på det. Men jag kan improvisera fram så som jag vill att det ska se ut. Kanske lite som att spela musik utan att kunna noter?

Ena mössan är brun med rosa nalle-öron,
andra mössan är brun med blå nalle-öron.

Jag har använt garnet Molly (från Järbo)
som är helt underbart att jobba med!


Mössa nr 12:
ekologisk vit mössa med tofs.

Jag har använt ett ekologiskt garn till denna mössa som heter L.o.o.y.
Det är nog första ekologiska garnet jag har stickat med, det var jättehärligt. Det är helt klart värt garn-priset!
Det ger lite härligt struktur sådär, då garnet är lite ojämnt spunnet. Det ville jag förstärka, så jag la in aviga varv i mössan. Väldigt enkel men snygg.


Till sist vill jag nämna att jag har fått massor med från det påskägg som blev över från påsken. Den passade perfekt till babymössor!

2 kommentarer:

  1. Synd att jag inte har några bebisar längre - annars hade jag beställt en sån där söt mössa med öron! ;)

    SvaraRadera
  2. Jätte söta mössor du har gjort!! =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails