måndag 23 maj 2011

Dubbelstickad Döskallemössa

I februari började jag på en dubbelstickad mössa.
Efter den mössan blev klar hände det sig så att jag fick en till mössa att göra.
Jag behövde dock "gå vidare" i beställningslistan för att göra klart andra beställningar som också väntat. Så medan jag tänkte ut hur stor den andra mössan skulle vara och hur jag skulle förändra motivet, så gjorde jag klart såväl datorväska, korg och babymössor.

Så här till sommaren så är båda mössorna klara, det kan ju behövas i "kylan"! Nåväl, då har de mössor till nästa säsong i vilket fall!

Mössornas båda framsidor.
Den ena mössa är större än den andra.
Mössorna är som vanligt vändbara,
man kan alltså välja om man vill ha den röda eller den svarta sidan fram!

Mössornas båda baksidor.

Jag är nöjd med båda mössor! Såå skönt att de äntligen är klara. Jag är glad att jag har beställningsstopp för tillfället, för nu har jag en chans att komma ikapp mina egna halvfärdiga projekt.

2 kommentarer:

  1. Dom är jättefina! Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Dina mössor är så himla fina. Jag ska försöka lära mig tvåändstickning under sommaren.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails