lördag 7 maj 2011

Sticka spets?

Jag har nu fått hem garnet jag vann i namn-tävlingen. Älskar det verkligen! Det är mer blått eller blå-grönt i verkligheten än vad det blir på mina kort av någon anledning.

Jag har ju tänkt göra en bolero och testa att sticka i spets. Jag inser att jag behöver lite träning först! Jag har nästan aldrig stickat i spets och definitivt inte avancerat alls.
Så jag behöver träna lite på att "känna" var det är jag ska ha hålen och var jag inte ska ha dem, så det inte blir fel och jag inte ser det förrän långt efteråt. Det är en utmaning! Jag gillar ju sådana.

Men lite väl ambitiöst att tycka att den ska va klar om 1½ månad (som jag ville), så vi säger att den får bli klar när den blir klar!

Nu är den stora frågan - skapa ett mönster på en Bolero med spets. Javisst, det ordnar sig.
Fast - finns det någon som har något bra tips om en enkel spets som skulle bli skitsnygg i detta garn och en bolero? Jag testar lite alternativ från min bibel (Bonniers stora bok om stickning).
Jag är högst tacksam för alla tips!


Jag måste ju bara visa den fina etiketten jag fick med garnet med massa bra info inuti den. Hihi, ett garn som jag gett namn åt. Det är ju skoj, eller häftigt. Det kan jag inte låta bli att tycka!

Här är det lite mer bilder på garnet Nornir, ja, som sagt blev bilderna mer grå än i verkligheten.
Det är mera blå-grönt!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails