torsdag 20 december 2012

Fler filtar o mössa

Jag har helt glömt bort att visa en mössa jag gjorde någon gång i somras. Vi tänkte ge bort den, men det blev inte av. Därför skickade jag iväg den med "Sticka och Skicka"- projektet nu i vinter.

Kanske inte en helt varm mössa, men det var bättre att de fick den än att den ligger kvar här.



Flera saker som har blivit liggande, men som äntligen har hittat andra hem, är två filtar jag gjorde tidigt i år. 
Den ena har vi gett bort till en vän i Uppsala. Den andra fick sambon ta med sig som pris på en bowlingtävling som deras bowlingklubb höll i. Det är alltid nån som känner nån som ska ha barn. Så den fick gå dit som pris.


Det är ett väldigt psykedeliskt mönster men fina och otroligt mjuka o sköna!



På omslaget av det sista numret av Knitting Magazine fanns det en supervacker tröja som jag bara måste visa.Tänk om man han göra alla fina tröjor jag ser i tidningarna o böckerna. Men den här vore jättetrevligt att sticka någon gång. 

Jag stickar för fullt på min Bolero som jag vill ha klar väldigt snart. Det är ju väldigt tjatigt att skriva ett tredje inlägg på raken om den, så det var kul att jag visst hade lite annat att visa. 


Lycka till nu alla med julstök och 
bak och matlagning till helgen!
Och ha en riktigt god jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails