onsdag 26 december 2012

Klappar till jul

Nu har julafton varit och jag kan visa några saker.  
 
Babymössa

Här är en supermjuk o skön babymössa gjord på ett alpackagarn som heter Rustic.
Det är spunnet på nåt vis att det blir väldigt luftigt och häftigt i materialet. Har gjort flera mössor i samma garn. En naturvit liten mössa som vi gav bort till våra kompisar. Jag gjorde den nu i höst/vinter.


Halvvantar

Här är det några halvvantar som en kompis beställde och skulle ge bort.
Ena halvvantarna är virkade och till vuxen, bilden visar lite konstiga färger (tagen med mobilen) men vantarna är mer åt petrolblå-hållet. Garnet var nån rest som fanns hemma och banderollen var borta. Det var nog ett blandgarn. 
Det andra paret är stickade och till barn och är i ljusrosa (återigen konstig färg). Gjord av garnet Paris (Drops). Dessa gjorde jag i november.


Hemmagjord gräddkola
Jag kan inte låta bli: Det var flera år sen jag gjorde julgodis sist (äter inte godis själv). Höll på mycket med bakning och sånt för ca 10 år sen, sen blev det lite annat jag pysslade med istället. Iår gjorde jag gräddkola som vi gav bort på jul.


Koka gräddkola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails